Isnin, 22 Ogos 2011

Doakanlah adik NIA

Tatkala  menaip entry ini, runtun rasa hati apabila mengenangkan anak kecil yang comel ni terpaksa bertarung dengan penyakit yang dihidapinya... Moga Nia cepat sembuh dan Ibu Nia (Leen) tabah menghadapi dugaan ini... Sila terjah blog Leen kalau nak mendapat tahu info yang lebih lanjut Kau dan Aku... Pasti korang suma tersentuh hati membaca entry ibu tabah ini... X banyak yang ibu ini minta.. hanya doa dari kalian semoga permata hatinya sembuh...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nia mmg ank ibu yg kuat semangat!!!


masa awal2 nia kene detect Leukimia.....
dy seorang yang periang sangat sebenarnya....


walaupun cucuk sana sini....dy tetap happy....


ni gbr tadi......selepas kene ASPA


makan pil Dexa menyebabkan selera makan Nia bertambah2


masa ni dy sangat2 lemah.....xnk minum n makan



ubat2 yg dy kene telan tiap hari sekarang....
12 biji dexa....sehari
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

She's critical.......

salam wahai rakan2 alammaya ku......
ingat x lagi dgn puteriku, Dania Emelda Aqasha?? dy dalam keadaan tak stabil skrg...saya sempat meluangkan masa seketika ini, untuk menulis hanya untuk meminta jasabaik rakan dan taulan, samaada kenal saya atau pun hanya kenal di alam siber ini.....utk sama2 mendoakan kesejahteraan puteriku ini......

she's diagnose leukimia pd 12 feb 2011, dan skrg dah cycle yang ke 3...sepatut nye hanya mengambil masa lagi 3 minggu shj untuk menghabiskan cycle ini....dan selepas itu..masuklah maintanance di mana pu3 ku ini hanya sebulan sekali shj mendapatkan rawatan....

tapi, sesungguhnya Tuhan itu maha Penyayang....Dia menduga kami sekeluarga dgn ujian yang amat berat utk kami tempuhi......

9hb Ogos, last ASPA (injection Kimo)...dy mendapat diarrhoea..dan dia amat2 kuat untuk tempuhi semua itu....

11hb Ogos dia dimasukkan ke HSI selepas menjalani kemo....utk menjalani rawatan diarrhoea..

12hb Ogos alhamdulillah dibenarkan balik kerana dah xde buang2 air lagi.....

14hb Ogos selepas pulang ke muar pd jumaat tu, dy buang2 air kembali....dan minta dimasukkan ke hospital kerana xtahan dgn sakit perut. kami bawa dia ke HPSF Muar, sbab pd kami diarrhoea mungkin boleh ok setelah 2-3 hari dpt rawatan....

18hb Ogos, kami rasa, kami perlu bawa dy ke HSI..perlu!!! dan tetibe tekanan darahnya merundum jatuh...yang menyebabkan pihak HPSF tidak membenarkan kami mmbawanya ke hsi selagi darahnya xstabil...



18hb Ogos, dy dimasukkan sehingga 3 jenis ubat utk menstabilkan tekanan darahnya...

aku xtdo semalaman walaupun seharian aku sakit gastrik....sehingga dirawat di Kecemasan hpsf.
semalaman aku menjaga nya....ajak dy tengok upin...supaya dia dpt hilangkan rasa sakit perutnya tu.....

5.30pagi, akhirnya aku tertewas dgn mataku.......aku terlelap......dia pun dah tdo masa tu

6.30 pg, aku terjaga......

nurse " akak, sy dah bg ubat demamkul 6 tadi....adakat meja. nk kejutkan akak xsampai hati sbb akak br tdo..."

aku" ha yelah," lantas bangun dan menyediakan ubat2 yang nk disuap kpd dia....

aku "Nia....bangun sayang..mkn ubat nak," sambil mengangkat nya utk didudukkan......

nauzubillah.......dy kejang!!! aku lantas memanggil dokter..........emergency!!!!!!!

lebih 30minit dy dipulihkan.....olehkerana sawannya lama, maka dokter terpaksa pasang tube utk membantu pernafasan dia.....dan dia,terpaksa ditido kan....



bengkak dah muka nya........sampai hari ni, darahnya naik dan turun....
sel darah putih nya jatuh, dn itu yg menyebabkan dy lambat nk melawan penyakitnya....






kawan2.......
aku x akan minta duit......
tapi, hanya 1 minit selepas solat anda.....tolonglah doakan anak ku ini, Dania Emelda Aqasha dupaya dia dapat melawan penyakitnnya, supata dia kuat semangat......dan kuatkan semangat ku juga utk menempuh segala cabaran ini........1minit je!!!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ya Allah tuhan yang Maha Penyembuh, engkau sembuhkanlah penyakit yang dideritai oleh adik Dania Emelda Aqasha.. Ringankanlah sakitnya, Kuatkanlah dia untuk melawan penyakit tersebut... Berilah peluang pada ibunya untuk menikmati hidup bersamanya... Amin...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

2 ulasan:

Munna berkata...

kesiannya adik ni...kecik2 lg dh tanggung sakit berat macam ni...smoga Allh dgr doa ibu dia...smoga adik ni smbuh cpt...

mama irfan berkata...

Amin..

Anugerah Illahi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hadiah Illahi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers