Jumaat, 7 Oktober 2011

mandi manda

(entry da basi....huhu) hujung minggu lepas mak sedara (belah papa), tok dan 2 orang adik ipar mama dari kampung (kulim)datang umah mama sebab mak sedara mama nak menghadiri majlis bacaan yassin d sekolah anak dia... anak dia bersekolah asrama penuh, dekat dengan umah mama...

diaorang sampai pagi sabtu, balik pon hari tu jugak... bertolak pulang pukul 11.30 malam selepas maksu n paksu mama menghadiri majlis bacaan yassin tersebut... satu ja mama x brapa nak syok adalah perangai kedua mak/pak sedara mama yang sorang nih.... sangat la tidak suka untuk menyusahkan orang lain termasuklah anak sedara dia sendiri... ya la bukannya orang lain pon... bila dah sampai jauh2, at least dudukla umah mama lama sket.... ni tak... hari tu dia mai, hari tu jugak dia balik...jarang la nak tido umah orang... bukannya dekat perjalan tu... 4 jam jugak la nak sampai... puas mama semawa... tido la sebelum bertolak pulang... alasannya esok tu paksu mama ada kerja... betul la jugak kan... paksu mama kerja sebagai cikgu merangkap warden... x boleh bercuti lama... tapi mama jadi x syok bila orang mai umah kejap ja... 

jangan salah anggap ya... hubungan keluarga kami tersangat la rapat ya... cuma perasaan x mau nyusahkan orang ja yg x leh nak ubah... kami x penah nak bermasam muka, mereka sangat murah hati, ringan tulang, semuanya baik la...(tiap2 tahun duit raya kat mama pon, mama dapat tau... banyak lak tu.... x termasuk irfan lagi... pantang jumpa mesti diaorang hulur duit)... sebab terlebih baik la yang buatkan kami semua jadi serba salah...huhu....

bila adik ipar mama yang paling kecik mai, rasa x best pulak kalau x bawa mereka jalan walaupon mereka datang hanya sehari... jadi mama decide nak bawa g mandi manda la... punya la seronok diaorang... mama rasa happy + bahagia+puas sangat dapat mengembirakan hati diaorang.... lepas habis mandi, mama bawak merekan jenjalan di alamanda... bertambah keseronokan mereka sebab mama belanja makan mc donald....huhu....


~aksi aishah dan rashid (adik ipar mama) beraksi di kolam... macam2 gaya ada~



~posing dalam kolam~



~pakcik n maksu ja mandi... mama x bawak suimming suit irfan..geram ja... next time ya sayang~


~ irfan yang hanya baring tengok pakcik n makcik dia mandi.. yg bestnya boleh ja dia baring camtu sampai kesudah... selalunya bukan leh dok diam...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


3 ulasan:

mimie.. berkata...

kolam kat mana tu anis??wahh best nyee..

NasZ berkata...

wah..mandi kolam, best. mungkin ada sebab dia tak nak susahkan kak. mungkin dia tak nak jadi kebiasaan kot? takpe kak, mungkin suatu hari nanti dia terima pelawaan kak utk tido semalam kat umah kak.

MOHD NASER.com

mama irfan berkata...

mimie: presint 6.. pegi la... best tau

nasz: dia biasa tido umah... tapi memang jarang sesangat... mmm...mungkin jugak tu...

Anugerah Illahi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hadiah Illahi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers