Rabu, 30 November 2011

Aqiqah my nephew - Harraz Mikael

hari ahad minggu lepas mama balik kampung untuk menghadiri majlis aqiqah anak sedara mama yang sorang nih... kenduri sangat la meriah dan makanan sangat la sedap okeis.... menu utama ofkos la kambing 2 ekor kan? tapi serius weh, masak kambing yang dimasak oleh adik beradik abg ipar mama sangat la sedap.... mama x penah makan masakan kambing (selain kambing grill) sesedap nih.... kenduri aqiqah anak sedara mama x buat blah mama, buat blah abg ipar mama sebab blah abg ipar mama, banyak kaum kerabat yang leh tolong menolong dan pandai memasak (keluarga meniaga la katakan..huhu)... antara menu lain yang buatkan perut mama buncit lepas makan adalah ayam masak merah, kari daging, air asam, gulai ikan, mee kuah, laksa, cendul, kuih karipap, tepung talam, popia, dadih (tu yang mama ingat la)... memang banyak sangat makanan yang disediakan... suma makanan mama cuba... kihkihkih.... jom layan gambar yang manyak nih... sila jangan juling k...kahkahkah

~sebelum bertolak, anak mama tunjuk protes plak dah~


~mikael with ummi~

~Ummi with 2 sons~


~posing lagik~


~makan time, dari kiri my little sis-my ibu n my abah~


~jom makan~


~laksa dan cendul~


~hidangan nasi~


~dessert port~


~time makan sempat posing...huhu~


~adik2 mama~


~family bahagia~


~irfan baru bangun tido~


~kakak mama ngan irfan~


~tengok penuh pinggan ngan nasi n kambing~



~laksa~


~mee kuah udang ketak campur daging~


~adik mama yang encem.. ^-^

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




4 ulasan:

MyRule berkata...

Cute jek tgk irfan protes tu..heheh

MamaRayyan berkata...

waaa meriahnyer...da besar da mikael :)

nurr f@!sha f@t!h@h berkata...

as salam...wah meriah gitu...
sat ja da besaq mikael kan...
terliuq tgok laksa tur...
xleh jadik nie...t mamairfan kena masak kat ummi laksa penang kaw2 punya...huhuhuhuhu

mama irfan berkata...

sat ja kn da besaq? tringin laksa ka? x pa, ingat nak buat jugak.. nanti cek buatkan na...hehe

Anugerah Illahi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hadiah Illahi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers