Khamis, 3 November 2011

Makanan Feveret Irfan Sekarang

1. Ikan Masak Asam Pedas
2. Ikan Masak Lemak Cili Api
3. Ikan Masak Pindang
4. Ikan Masak Asam

~thanks pakcik google~

Anak mama baru setahu 2 bulan, setakat ni, hanya tu ja yang mama buatkan setiap hari untuk anak mama... Anak mama ni cerewet sket bab makan (cam babah dia la)...  nasi kalu x berkuah, payah sket dia nak telan... 3,4 suap dah x mau makan dah... yang geramnya, kalau x mau makan, x yah la makan, tapi pesen anak mama ni, dia nganga jugak bila kita suap, tapi dia ludahkan balik... kalu sempat, mama tadah la, kalau x habis berterabur... dalam hati sabar ja... pening punya pening, mama cuba menu di atas. sekali amik kau, semangkuk nasi dia dapat habiskan...huhu....

sekarang ni, tiap pagi mama sediakan lauk pastu masukkan dalam termos bagi kat pengasuh... nasi mama x sediakan, mama soh pengasuh yang sediakan.... sebab kalau sejuk, x sedap plak... si comel mama ni nak nasi yang lembut + panas ja...bertuah sungguh anak mama sorang ni...

yang jadi masalahnya, menu apa lagi la yang mama leh masakkan untuk anak mama.... dah pening memikir.... x kan nak ulang menu tu ja... mama dah try, sayur pucuk dia x mau, sup ayam plak, isinya keras, jenuh plak mama nak lenyekkan isi ayam plak... huhu.... any idea kengkawan...

~sedang tunggu makan~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



!-- nuffnang -->

5 ulasan:

MamaRayyan berkata...

amboi dah mcm org besar jer mkn..huhu

idea??....pening gak nk bg idea nih.hihihii..cer try ikan masak kari kerr?? huhu...

mimie.. berkata...

yaAllah masak lemak pun dia bantai gak ke??hahaha klakar la irfan nih..dia makan pedas ke anis?

mama irfan berkata...

a,ah.... dia makan... tapi anis x wat pedas la... guna cili merah potong2 ja pon... x blend

mama irfan berkata...

mama rayyan: thanks atas idea, ingat sok nak try lak la... kot dia makan

Aya Ariel berkata...

mama irfan : jum jawab tag

http://mummydonakesya.blogspot.com/2011/11/u-tagged-mei-tagged-u-backheheh.html

Anugerah Illahi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hadiah Illahi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers