Khamis, 1 Disember 2011

Tragedi berlaku pada Irfan time balik KG

1. Jatuh katil
2. Kena gigit binatang apa ntah
3. Kena gigit nyamuk...

Perkara 2 dan 3 mama rasa ok lagi..... tapi yang pertama tuh.... buat mama cuak sesangat.... kali pertama berlaku time irfan tido... memang salah mama... yess mama mengaku... mama abaikan irfan... mama keluar jap dari bilik tanpa biarkan irfan di awasi... skali dengar bunyi dia jatuh katil dan nangis.... rasa cam mama nak nagis ja time tuh..... bukan skali time balik kampung dia jatuh katil... malah 2 kali....  nasib la katil tu rendah ja..huhu...uwaa...

kali ke2 time adik mama dok acah main ngan dia atas katil yang sama jugak... mama x da dlm bilik tuh... skali dengar bunyi jatuh dan dia nangis... rasa sedih sangat kejadian yang sama berulang kembali... mama pon x salahkan adik mama sebab benda nak jadi... dia x sangka irfan terlalu sakan seronok sangat, maklang dia dok acah sampai dia p lompat terjun katil...huhu....

pastu mama pergi tido umah mentua mama semalaman, malam tu, irfan tido x brapa lena... jap2 terjaga pastu nangis sambil tangan dok tenyeh mata n telinga... mama pujuk2 bagi susu pastu dia tido balik... benda ni berlaku 3,4 kali....  jap2 dia bangun nangis.... slalu dia x camtu... x bangun kerap... mama x syak apapon... last mama buka lampu tengok rupanya sebelah mata dan telinga dia da bengkak.... x pasti binatang apa yg gigit... mungkin nyamuk atau benda lain... waktu tu, trus mama bangun amik bam, sapu kat mata n telinga dia sambil urut sket2... baru la dia tido x bangun dah... mama pon berjaga la kejap untuk tengok2 kot2 binatang tu muncul lagi...dlm hati rasa geram ja benda apa la yang ketik anak mama ni..huhu

nyamuk plak, jangan kata la... habis meriah kaki, tangan n muka (terutama dahi) ngan bekas gigit nyamuk...  banyak sungguh la nyamuk kt KG ni... kat putrajaya x da la plak... sekor pon payah jumpa...huhu.... da banyak sangat trus beli MOPIKO utk sapu kat kaki n tangan dia... nampak la kesan dia makin berkurangan... huhu... sekian entry luahan perasaan...kihkih

~nampak x benjol kat dahi dai... hasil cium lantai~


~sebelah mata bengkak~


~kaki penuh kena gigit nyamuk~


~dahi pon meriah kesan gigit nyamuk~

5 ulasan:

Puan tia berkata...

comel je irfan ni walau kn gigit nyamuk..heheheeh

Masduranisaqaseh berkata...

skali kena ok lagi.... tp kalo dah masuk 2 3 kali kena.... tu cuai namanye..... cian irfan..... please learn from mistake ya anis.......

mimie.. berkata...

alaa tiannye dia..tu laa budak kecik ni tau nangis je..kita pun tak tau apa jd kat dia kan..pasni kena stanby ubat nyamuk klu blk kg..jgn ubat nyamuk yg lingkar tu..beli yg pakai elektrik punya..

amiey lee berkata...

alahaiii ciannye...ari tu ashraf pun jatuh katil masa tdo...tapi dia leh gelak... compius jap

mama irfan berkata...

masduranisaqaseh: yup my mistake

mimie: mmg kt umah mak ada ubt nyamuk elektrik, tapi umah mentua x da... tu yg nyamuk pulun gigit time tuh...pastu pesen kg anis, siang pon nyamuk gigit, jenuh nak pasang ubt nyamuk setiap bahagian umah...kihkihkih...

amiey lee: ok la klu dia gelak..hehe

Anugerah Illahi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hadiah Illahi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers