Selasa, 6 Mac 2012

menu semalam: NASI TOMATO

actually menu ni ingat nak soh ibu mama buatkan minggu lepas time dia datang umah mama... disebabkan dia x brapa nak sihat, mama pon x jadi la nak buat... semalam dah x tau nak masak apa, tengok barang suma cukup utk buat nasi tomato, mama apa lagi.... trus buat nasi tomato... nasib menjadi.... irfan plak sambil makan x abis2 sebut 'mmm dap...dap...' trus hati berbunga riang bila anak sendiri sebut camtu... bila ayahnya cakap camtu, x plak rasa kembang kempis camni... maklum la abah dia da besar bukan leh pecaya sangat, masak apa pon suma kata sedap... si anak ni kecik2 mana pandai tipu... huhu....

~inilah nasinya, nasi tomato... hubby mama kata leh buka kedai da ni..hehe.. x sempat nak hidang lauk n air sampingan, nasi da tinggal separuh dua sedara tu ratah....hrmmmm...~



~ayam masak merah, hubby kata rasa memang sedap, tapi warna len kali kasi terang sket.. yo la tuh, kasi terang kang pedas dia plak x mo makan...~



~kerabu (tapi x da nenas, kira jadi la yer)... mama langsung x makan sbb mama x brapa suka..entah apa la rasa....tengok hubby makan ok ja...huhu.... just utk hubby mama sbb dia sorang ja yg makan...... ~



~habis irfan makan sambil kata dap, dap.... tapi nasi ja disentuhnya, ayam langsung x...hrmmmm, sayang...sayang~

6 ulasan:

Rose berkata...

nampak sedap tu....
tetibe rase nk mkn nsi tomato :)

intan_blur berkata...

wahhh bestnye..
tgk pun mcm sedap jek..
intan belum penah cube lagi masak nasi tomato...nasi ayam yg rajin buat..nasi lain..?? podahh..ehhehehe..
nape x bg resepi sekali,..blh la intan try

Papa Mifz berkata...

simple jer..tapi sure sehingga menjilat jari nih kan...;)

syud berkata...

nampak sedapp...buleh laa buat mkn2 panggil kami.. heheh

mama irfan berkata...

rose: k.rose x da opis semalam, anis da bawa sket... klu x leh k.rose rasa

inta: ala cara dia cam buat nasi ayam gak... cuma tambah tomato puri ja....

papa mifz: yup... simple sangat...tapi mmg sedap... nasi leh ratah camtu, ja,,heheh

syud: ala kak, kak leh datang bila2 masa ja.. nanti anis buatkan kalu kak datang...hehe

IntaNBerliaN berkata...

adusss sy dah terliurrrr!!!! nasi fav saya ni..

Anugerah Illahi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hadiah Illahi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers