Rabu, 30 Oktober 2013

Bila teringatkan masa dengan anak

salam...
dah sarat ngandung ni mmg selalu rasa penat...
dah la opis tingkat 2...
dalam sehari tu hampir 10 kali turun naik tangga...
kat opis baru plak skang giat dok buat amalan 5S ni...
semua anggota kena balik lambat...
kul 7 baru balik umah...
memang letihhhh...

kadang2 dok dalam keta otw balik umah, teringat2 kat irfan...
sian dia...
rasa nak nangis ja bila teringatkan masa untuk anak dah makin kurang...
dulu kul 5 dah terpacak kat depan dia...
gomol2 dia...
skang kul 7 pon kadang2 blum lagi sampai umah...
memang sedih...
bila sampai umah, badan dah letih... nak amsak lagi, kemas umah lagi...
trus tertido...anak plak dok main la sorang2 dia,...
kadang2 timbul rasa menyesal terima jawatan baru ni...
ya la.... makin tinggi jawatan makin berat t/jawab yang kita pikul..

yes mama sedar tu...
mama kena terima hakikat tu...
irfan tiap hari sebelum tidur pesan kat mama, sok jangan la p keja...
hati ibu mana tak tersentuh????
kalau boleh, memang mama x nak g keja nak ooiiii...
tapi mama kena cari rezeki...

dia x penah minta abah dia jangan pergi keja...
tapi dia sentiasa sebut suruh mama dia duduk ngan dia...
bila tiba waktu pagi, mama doa ja agar jangan dia terjaga...
kalau dia terjaga mesti dia meraung x bagi mama dia p keja...
uwaa.......


bila hari2 bagi alasan nak cari duit...
nak bagi irfan makan, beli mainan, beli gula2....
semalam dia cakap ayat yang tersentuh hati mama....
skang nak taip pon air mata dah bergenang dah....
irfan cakap 'mama x yah la p keja, irfan x nak gula2, irfan x nak aiskrim, x nak mainan'
mama pon cakap la 'tapi mama kena cari duit utk bagi irfan makan'
'irfan x nak makan jugak'
Allahuakbar.....

Ya Allah Engkau bagi lah jalan yang terbaik untuk diriku agar aku sentiasa dapat bersama dengan anakku...
Engkau permudahkanlah kerjaku...
Engkau bantulah hambamu yang lemah ini...
sesungguhnya aku sangat menyayangi anakku melebihi nyawaku sendiri...
amin....
 

 love you till jannah



Isnin, 21 Oktober 2013

Mama naik hijauuuuu!!!!!!

Salam readers...
weekend korang g mana?
mama sabtu dok umah ja...
ahad ja baru kuar jenjalan...
rancang nak g mid valley
time nak bertolak tu terjadi satu benda...
kunci keta hilangggggg.....

sabtu tu still mama perasan lagi...
dok elok ja atas meja tu...
tup2 time nak gerak, tengok2 kunci hilang...
nak kata mama amik, mesti mama ingat kan?
nak kata adik mama amik, dia kata x juga...
abis sapa lagi??????
mesti la budak bertuah tu kan????? irfann....grrrr

berpeluh kami bertiga cari...
mama cari dlm bilik, adik mama kat luar...
si abah plak kat dalam bilik stor yang tunggang langgang...
takut irfan masuk stor utk main mainan dia sambil main kunci kat situ ja

irfan apa lagi... dok membebel ja la keja dia....
kalut ajak abah dia kuar....
bila tanya kunci kereta irfan da main tak???
 selamba ja dia jawab ya...
irfan letak mana???
irfan x ingat la....
irfan cari jap kunci keta mama...
tau dia jawab apa???
'irfan penat la' (naik hijau mama dia dengaq....)

 dok kalut2 cari, irfan plak bagi tumpah susu..
gatai g bukak botol susu dia....
apa lagi... mama dia naik hijau la lagi....

dekat sejam jugak la cari kunci keta...
stor yang tunggang langgang sampai kemas la abah dia punya cari...
skali jumpa jugak...
dekat sejam jugak la mencari...
mungkin da hikmah kunci tu hilang....
umah pon siap berkemas..heheh

p/s sian la plak marah2 dia semalam :(





Jumaat, 18 Oktober 2013

letih :(

salam...
pagi2 dah komplen2 kan?
nak wat camna ibu ngandung ni mmg camni
selalu ja letih..

tambah2 sejak keja kt tmp baru ni..
mana da masa nak relax..
dah la opis tingkat 2...
x da lift plak tu...memang mencabar betul...
bila dah naik opis rasa cam x mau turun ja...
tapi nak wat camna, admin dok aras bawah plak...
banyak berurusan ngan diorang...
mmg letih sungguh...

hari ni da event besar plak...
mesti lagi letih la...
da VIP2 nak datang utk press conference...
fuhhhhhhhh

mak nak tenaga :(

http://1.bp.blogspot.com/-ubj1Jy1ch9k/Tozu3KMYoUI/AAAAAAAAAaM/8Xvla-zTd78/s1600/letih.jpg

Khamis, 10 Oktober 2013

Hidup Sentiasa Berubah (Entry Welcome Back) ^_^

Salam sayang korang suma....
ada lagi ka x reader blog anis....bukan sehari, bukan sebulan x update blog...
dekat setahun pa x update...
kalu update pon bukan entry pasal diri anis....
harap2 pasni rajin la balik untuk update blog kesayangan ni...
cerita banyak, tapi malas lagi banyak...heheheh

bebalik pada tajuk entry anis...
tahun ni mmg banyak perubahan yang besar berlaku pada diri anis...
memang banyak lah....
yang sedih pon ada....
happy pon ada....
 
untuk pengetahuan yuollss....
anis dah mengandung second baby...
alhamdullillah....
irfan dah nak dapat adik...
dah 7 bulan dah anis bawak perut ni... 
insyaAllah bulan 12 ni keluarlah umat nabi muhammad ^_^
mesti korang nak tau jantina anak ni kan? 
opsss.... nanti lah bila baby ni kuar, anis umum k...
bukan apa x nak  la umum awai2.... kang silap umum lak....
kuasa Allah kan dia nak bagi apa yang dikehendakinya...
anis redha diberi apapon jantina... samaada laki or pompuan....
cuma anis mta dia dilahirkan sempurna sifat, fizikal dan akhlaknya....amin
 




okeh perubahan kedua plak.....
alhamdullillah.... anis dapat naik pangkat....
yea yeaa......
dari gred 17 kepada gred 27....
syukur sesangat Ya Allah....
rezeki anak2...
x sangka dapat naik pangkat... 
ingatkan dah x da rezeki dah bila dapat tahu anis hanya calon simpanan..
rupanya anis dipanggil untuk batch kedua..
awal bulan 10 ari tu anis kena melapor diri....
kalu anis x ngandung skang, skang ni dok tengah galak berkawat di padang pa....
sbb syarat cnfrm kena pergi kursus induksi selama 3 bulan...
anis dikecualikan sbb tengah ngandung...
tapi yang x bestnya, pas bersalin, kena p jugak kursus tu 3 bulan...
kira x lepas jugak la...
terpaksa tinggalkan irfan n baby kecik n baby besar dengan maktok.....uwaaaaaaa....
x p lagi dah sedih dah... camna la nnti...huhu
 




perubahan ketiga biarlah rahsia....
 anis dapat keputusan yang jika betul, leh merubah seluruh hidup anis....
perubahan yang sangat meyedihkan anis...
tapi anis kena keep positive...
anis harap semua ni x benar bila keputusan dah keluar nanti...
korang doakan lah untuk anis ya...
entry pasal perubahan ketiga ni anis akan kongsi bila tiba masanya...
bila keputusan ujian sudah keluar n sahkan segala-galanya....
hanya Allah yang mengetahui apa perasan anis skang...
rasa cam x bermakna perubahan2 lain bila diberi dugaan camni....
 hanya satu ja...
*anis sayang suami, anak2 dan family anis*


 

hugs n see youalllss till next entry ^_*

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Anugerah Illahi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hadiah Illahi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers