Rabu, 30 Oktober 2013

Bila teringatkan masa dengan anak

salam...
dah sarat ngandung ni mmg selalu rasa penat...
dah la opis tingkat 2...
dalam sehari tu hampir 10 kali turun naik tangga...
kat opis baru plak skang giat dok buat amalan 5S ni...
semua anggota kena balik lambat...
kul 7 baru balik umah...
memang letihhhh...

kadang2 dok dalam keta otw balik umah, teringat2 kat irfan...
sian dia...
rasa nak nangis ja bila teringatkan masa untuk anak dah makin kurang...
dulu kul 5 dah terpacak kat depan dia...
gomol2 dia...
skang kul 7 pon kadang2 blum lagi sampai umah...
memang sedih...
bila sampai umah, badan dah letih... nak amsak lagi, kemas umah lagi...
trus tertido...anak plak dok main la sorang2 dia,...
kadang2 timbul rasa menyesal terima jawatan baru ni...
ya la.... makin tinggi jawatan makin berat t/jawab yang kita pikul..

yes mama sedar tu...
mama kena terima hakikat tu...
irfan tiap hari sebelum tidur pesan kat mama, sok jangan la p keja...
hati ibu mana tak tersentuh????
kalau boleh, memang mama x nak g keja nak ooiiii...
tapi mama kena cari rezeki...

dia x penah minta abah dia jangan pergi keja...
tapi dia sentiasa sebut suruh mama dia duduk ngan dia...
bila tiba waktu pagi, mama doa ja agar jangan dia terjaga...
kalau dia terjaga mesti dia meraung x bagi mama dia p keja...
uwaa.......


bila hari2 bagi alasan nak cari duit...
nak bagi irfan makan, beli mainan, beli gula2....
semalam dia cakap ayat yang tersentuh hati mama....
skang nak taip pon air mata dah bergenang dah....
irfan cakap 'mama x yah la p keja, irfan x nak gula2, irfan x nak aiskrim, x nak mainan'
mama pon cakap la 'tapi mama kena cari duit utk bagi irfan makan'
'irfan x nak makan jugak'
Allahuakbar.....

Ya Allah Engkau bagi lah jalan yang terbaik untuk diriku agar aku sentiasa dapat bersama dengan anakku...
Engkau permudahkanlah kerjaku...
Engkau bantulah hambamu yang lemah ini...
sesungguhnya aku sangat menyayangi anakku melebihi nyawaku sendiri...
amin....
 

 love you till jannah



7 ulasan:

Ummi Iman berkata...

Salam. Besar dah Irfan. Hensem. Tahniah utk 2nd baby. Kesiannya. Mungkin nak dpt adik baru tu yg dia nak lebih manja.

mama irfan berkata...

thanks ^_^
ya la mungkin pembawakan budak kot... tapi mama dia yang emosional lebih...huhu

EZAN IDMA berkata...

alahai irfan, sabar ye, mama cari rezeki utk irfan tu hihi.

Rose Rayyan berkata...

alahai sedih plak baca entry ni...sabar ye nis.kuatkan semangat...

mama irfan berkata...

izan: harap irfan pon memahami mama dia n dapat adapt situsi skang...huhu

kak rose: sedih kan? mmg tul2 kena kuatkan semangat... nak wat camna dah keja.... huhu

Deqla Manjew berkata...

alahaii..sedih plak baca ... xpelah, nak cari rezeki kenalah korbankan masa.. demi masa dpn irfan jgak.. segak irfan nih.. moga jadi anak yg soleh yer.. ;)

mimie.. berkata...

alaaaaaaa...sedihnya...hmm...balik pada keje lama la takleh ke anis..huhu..kesiann kat irfan..aku paham prasaan ko,sbb aku pun pnh alami jgk masa kena keje shift dulu..itupun rasa sayuuu sgt2..huhu..sabar lah ye nis..skrg mgkn ssh,mana tau nti senang dikemudian hari..kan..

Anugerah Illahi

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hadiah Illahi

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers